Campagneleider

Neem contact met me op

Campagneleider

VRIJWILLIGER | ELKE GEMEENTE

Onze campagnes zijn gebaseerd op een simpel idee: Nederland veranderen kunnen we alleen samen. Nu zijn we op zoek naar campagneleiders om onze beweging in steden en dorpen verder te laten groeien. Kom je bij ons team?

Een campagneleider organiseert de campagnes van een lokale GroenLinks-afdeling. De komende tijd gaan we veel langs de deuren om met mensen in gesprek te gaan. En we gaan een grote campagne voeren: die van de Tweede Kamerverkiezingen. Samen met de rest van het campagneteam ga je voor de beste uitslagen voor GroenLinks ooit.

Wat ga je doen?

• Je stuurt het lokale campagneteam aan
• Je werft, verwelkomt en traint nieuwe vrijwilligers en organiseert activiteiten om langs de deuren te gaan
• Je zorgt ervoor dat GroenLinks in jouw gemeente goed zichtbaar is
• Je hebt nauw contact met zowel de lokale afdeling als het Landelijk Bureau van GroenLinks

Wat vragen wij?

• Je hebt hart voor onze zaak en idealen

• Je bent beschikbaar op 6 oktober 2019 voor een landelijke trainingsdag

• Je bent gemiddeld ± 8 uur per week beschikbaar: buiten verkiezingstijd en in kleinere gemeenten minder en in de laatste weken voor de verkiezingen en in grotere gemeenten meer

• Je kunt zowel offline als online mensen motiveren, aansturen en organiseren

• Je bent proactief, kunt overzicht houden, bent flexibel inzetbaar en werkt goed onder druk

Wat bieden wij?

• Ondersteuning vanuit het Landelijk Bureau van GroenLinks
  • Een trainingstraject over campagne voeren, organising en bewegingsopbouw
  • Een plek in een campagneteam met andere gemotiveerde vrijwilligers
  • Een online platform om in contact te komen met andere campagneleiders in het land en van elkaar te leren
  • Een unieke kans om ervaring op te doen in de meest innovatieve en effectieve campagne van Nederland
  • Een mogelijkheid om jouw netwerk binnen GroenLinks uit te bouwen

GroenLinks streeft ernaar een inclusieve en diverse beweging te zijn. Wij verwelkomen mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, geboorteplaatsen, huidskleuren, geloofsovertuigingen, genders en seksuele voorkeuren. We zijn benieuwd naar jouw unieke perspectief, persoonlijke motivatie, kwaliteiten en ervaring. Wij moedigen iedereen die zich in het functieprofiel herkent aan om te solliciteren.

Meld je nu aan!

Vragen? Stuur dan een mailtje naar beweging@groenlinks.nl

Campagneleiders in het land

Loes

Uden

"Mensen in beweging krijgen voor groene en sociale idealen. Dat is niet alleen ontzettend leuk maar ook zinvol werk."

Itaï

Breda

"Aan de deur, op stations en in kroegen kun je eerlijke gesprekken voeren met mensen. Daar word ik blij van."

Gisèle

Eindhoven

"Ik hoef zelf niet de politiek in maar wil wel dat GroenLinks blijft groeien zodat we resultaten kunnen blijven boeken. Daarom voer ik campagne."

Jort

Amsterdam

"Je ontmoet mensen die hetzelfde willen als jij, je leert je eigen woonplaats beter kennen en het belangrijkste: je versterkt de groene en sociale politiek."

Bente

Wormerland

"Ik merkte dat ik het niet eens was met het huidige beleid. Toen dacht ik: nou, dan ga ik zelf wat proberen te doen."

Hans

Apeldoorn

"Campagneleider: dat kun jij ook worden. En je doet het nooit alleen."